مقالات و اخبار گیفت کارت

مالیات پلی استیشن استور

مالیات پلی استیشن، گوگل پلی و ایکس باکس

مالیات پلی استیشن، گوگل پلی و ایکس باکس

بارها شده که کاربران از ما سوال میکنند که چرا من نمیتونم با گیفت کارتی که خریداری کرده ام خرید خودم را نهایی کنم. حالا فرقی نداره در این مقاله در مورد مالیات psn ، مالیات ماکروسافت و ایکس باکس ، مالیات گوگل پلی و … صحبت میکنیم. در جریان باشید که کلیه شرکت های خارجی معتبر از اپل و گوگل گرفته تا سرویس های بازی مثل ایکس باکس و پلی استیشن همگی در شبکه فروش (استور) خود به ازای هر خرید کاربر درصد کمی مالیات به خرید نهایی شما اضافه می کنند.

این درصد مالیات خیلی ناچیز هست ولی در 99 درصد حالات کاربران را دچار مشکل می کند. برای مثال شما جهت خرید اپلیکیشن یا بازی مورد نظرتون داخل استور باید 4.99 (دلار دلار و 99 سنت) پرداخت کنید و با همین مقدار شروع به خرید گیفت کارت با اعتبار 5 دلار میکنید، در صورتیکه خرید شما مثلا با مالیات یا TAX میشه 5.3 (دلار و سی سنت) که شما مجبور میشین بابت 30 سنت مجدد یک گیفت کارت دیگری خرید کنید.

حال اگر پیش از خرید گیفت کارت اپل ، گوگل ، پلی استیشن و … اطلاع داشته باشین تصمیم بهتری برای خرید خود می گیرید. در نظر داشته باشین این میزان TAX یا مالیات اپل یا بقیه استور ها با بالارفتن میزان خرید شما نیست بیشتر میشود مثلا ممکنه برای یک خرید 25 دلاری شما 3 دلار مالیات بدهید ! پس عدد ثابتی هم نیست.

مالیات PSN

با توجه به تصویر زیر که در اطلاعیه ای در سایت Playstation.com می باشد از تاریخ 1 آوریل 2017 شروع به دریافت مالیات در استور پلی استیشن بصورت رسمی اجبار شده است. ولی چکار کنیم که مشکل را حل کنیم. پس کمی تا پایان این مقاله با ما باشید.

مالیات psn

در بعضی استور ها مثل پلی استیشن یا همان شبکه PSN شما میتوانید مالیات PSN را بر اساس منطقه / ایالت اکانتتون در نظر نگیرید و آن را skip کنید. به زمانی که این مقاله را نگارش میکنیم ایالت Florida نوعا از پرداخت مالیات معاف می باشد. ممکنه در آینده نیز روی این ایالت و دیگر مناطقی که فعال نبوده هم فعال شود. با این حال داخل سایت گیفت کارت 98 می توانید فیک آدرس آمریکا با ایالت فلوریدا را کپی کنید و زیپ کد آمریکا برای حذف مالیات خرید درون برنامه ای را کنسل کنید و پرداختتون را با همان 9.99 تمام کنید.

حذف مالیات پلی استیشن

مالیات XBOX

مثلا در ایکس باکس حین خرید به شما نمایش می دهد  4.99$ Plus applicable tax  و متاسفانه نمیدونم چرا استورها با کاربراشون خیلی راحت نیستن و عدد نهایی را به کاربر نمایش نمی دهند ! که مثلا مشتری اطلاع داشته باشه که باید مثلا 5.3 دلار پرداخت کنه نه 4.99. یا مثلا اپل استور پیامی مبنی بر کم بودن اعتبار به شما نمایش می دهد  insufficient remaining store credit به مفهوم کافی نبودن اعتبار جهت خرید در اپل استور هست.

نتیجه :

مالیات استور ها هیچ ارتباطی به گیفت کارت شما ندارد. پس از هرجایی که گیفت کارت تهیه کردین و کارتتون شارژ شده درست بوده !

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • شیرین

    ممنون از راهنمایی های خوبتون ،موفق باشید الهی

    مهر 16, 1399 در 10:15 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید